דגשי SEO שחייבים להתקיים בעת פיתוח אתר .

אתר אינטרנט טוב חייב להיות כזה, שלגולשים יהיה קל לנווט בו, שהוא יהיה מהיר וידידותי ושיהיה בו תוכן טוב. בנוסף, עליו להתאים למרבית הפלטפורמות הנהוגות היום – ממובייל ועד דסקטופ.

מנועי החיפוש מנסים "לחשוב" כמו גולשים. לכן, אם תקפידו על נקודות מסוימות שחשובות לחוויית שימוש וגלישה בד בבד עם זה שתוכיחו ידידותיות טכנית גם למנועי חיפוש, יעלו מאוד הסיכויים שלכם להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

כיום חשוב מאוד שיתוף הפעולה בין מעצבי אתרים, בוני האתרים ואנשי ה- SEO, שתפקידם לוודא כי הפיתוח של האתר תואם את הפרמטרים לקידום אתר בגוגל. פרמטרים אלה משתנים מדי פעם, ככל שמנוע החיפוש מעדכן את האלגוריתם שלו, אבל יש דברים בסיסיים שעליהם יש להקפיד:

משקלי דפים - מהירות האתר – חוויית גלישה

חשוב שהמשקל המקסימלי של תמונה לא יעלה על 100K (100 קילובייט), כיון שככל שיש יותר תמונות גדולות על הדף, הן מכבידות עליו ומאטות אותו. במיוחד נכון הדבר לדף הבית, שנוטה לרוב להיות עמוס בתמונות. תמונות ניתן להקטין בעזרת תוכנות עזר כגון Image Resizer, בעזרת פוטושופ או בעזרת מעצב. חשוב לעשות זאת בלי לפגוע באיכות התמונה עצמה.

מהירות האתר תלויה גם לא מעט באיכות הקוד בו הוא כתוב, ולכן הקפידו להשתמש בחברת פיתוח טובה.

ניווט אחיד וקל - לחוויית גלישה

חשוב מאוד להקפיד על תפריט ניווט נח לתפעול – בגרסת דסקטופ ובגרסאות לניידים – ואחיד בין כל הדפים באתר. בהקשר זה, נסו לא להמציא את הגלגל, ובנו תפריט שיהיה מוכר לגולשים מבחינת מבנה ותפקוד.

מפת אתר

מפת אתר מיועדת יותר למנועי חיפוש, ופחות לגולשים. היא חשובה מאוד לגוגל, שמבצע סריקות של אתרים וממפה אותם: אילו דפים נמצאים איפה, היכן יש תוכן איכותי וזמין ועוד. חשוב לשלב באתר מפת אתר דינאמית, שתתעדכן בכל פעם שאתם מוסיפים תוכן או מסירים תוכן. מפת אתר לגולשים חשובה מבחינת נגישות ('הנגשה'); נושא נוסף שיש לקחת בחשבון.

תגיות NO INDEX

יש דפים שיש לשים עליהם תג No Index: תג זה מבקש ממנועי החיפוש להתעלם מהדף בו הוא מופיע, כך שהם לא ישלבו אותו בתוצאות החיפוש. דפים כאלה הם לדוגמא טפסי מילוי פרטים באתרי מסחר, דפי תוצאות חיפוש מסוגים מסוימים, עמודים פנימיים שמשמשים רק את עורכי האתר או עובדי החברה וכו'. קחו בחשבון שאם דפים כאלה כן "יאונדקסו", הם יגרמו לכך ששיעורי הנטישה של גולשים מהאתר יעלו, והדרוג שלו ירד. למה זה? כיון שאם גולש מגיע לעמוד שלא מיועד לו, הוא יצא ממנו מיד, זמן השהיה שלו באתר ייראה קצר יותר ולכן גוגל יחשוב שהאתר אינו אטרקטיבי (או שימושי). מעבר לכך, זה יכול לגרם לחשיפה למידע פנימי וסודי של החברה, כגון פרטים אישיים של לקוחות או עובדים.

Mobile First

אם אתם מתכוונים לבנות אתר, בוודאי תתקלו במילה "רספונסיביות", שפירושה "תגובתיות". אתר רספונסיבי מגיב למכשיר ממנו גולש המבקר ומשנה את הצורה שלו בהתאם. התאמה זו חשובה מאוד לגוגל, במיוחד בחיפוש שמתבצע ממכשירים ניידים. אתרים לא רספונסיביים עלולים להופיע נמוך מאוד בתוצאות חיפוש, אם בכלל.

צור קשר

        ...שולח