עיצוב ממשק משתמש ידידותי באתרי אינטרנט .

האינטרנט לא מפסיק להשתנות, מתרחב ומתעדכן מיום ליום. היום זה גם 'הבית' של אמא, אבא ואפילו סבתא. לכן, כמו טלוויזיה וכל מכשיר ביתי אחר, הוא חייב להיות נוח לתפעול וידידותי לכולם.

 

מנועי חיפוש, טפסים, סרגלי ניווט, דפדפנים, כפתורים ותכנים שונים ומגוונים הם שפת האינטרנט.
מטרת מעצבי האינטרנט היא להקל כמה שניתן על הגולש. לצורך כך ממשק המשתמש (Graphical User Interface - GUI) צריך להאיר, להנחות וללמד את הגולש מבלי לגרום לו לחפש עזרה.
 
במידה שהאתר וממשק המשתמש אינם מספיק אינטואיטיביים, רצוי לתת טיפים והסברים לגולש על דרכו באתר וכיצד עליו לנהוג. אין להניח שהגולש יסתדר ו"כבר יבין לבד".
 
כדי לעזור לכם לבנות אתר זמין ומזמין, אספתי כמה טיפים שנועדו להקל על הגולשים בעת פילוס דרכם באתרכם:
 
1. כתיבת תכנים מסודרים ותקשורתיים. "Copy and paste" של תוכן זוהי דרך קלה להזין תכנים, אך איננה תמיד יעילה לגולש. הקדישו כמה דקות נוספות מזמנכם לסידור התוכן במשפטים קצרים; בנקודות (בעת הצורך) או בפסקאות. זיכרו! הגולש מעוניין להגיע לכמה שיותר מידע בכמה שפחות זמן.
 
2. השתמשו באלמנטים גרפיים החוזרים על עצמם. חישבו אילו אמצעים הם הנכונים ביותר לבניית אינטואיטיביות אצל הגולש בניווט באתרכם.
 
3. הגדירו קהל יעד וכוונו את הבנייה ועיצוב האתר לקהל היעד שלכם. "כולם" זה לא קהל יעד! הפילוח חייב להיות ספציפי, ולכלול הגדרות כגון: חתך גיל, סטטוס, תפקיד, מין ואפילו חתך סוציואקונומי. הגדרת קהל היעד הינה מכוונת ומאפשרת עיצוב ובניית אתר מדויקת ועניינית.
 
4. הבדילו בין לינקים שעליהם הגולש הקליק לבין אלה שטרם נלחצו. זה חוסך זמן ומאפשר לגולש להגיע מהר יותר ליעדו.
 
5. כמו כן, הדגישו בצורה ברורה את הלינק בתפריט המסמן לגולש באיזה עמוד הוא נמצא.
 
6. החליטו מהן מטרות האתר לפי סדר עדיפויות, והיו עקביים.
 
7. עוד בטרם ניגשתם למלאכת בניית האתר, שבו רגע עם נייר וכוס קפה והכינו רשימה של כל הדברים שתרצו להציג באתרכם. שרטטו, או דרשו ממקימי האתר סכימה מפורטת ככל האפשר של עמודי האתר, כך שיהיה לכם מסמך מנחה. בדרך זו לא תתפתו להכניס תוספות מסורבלות ולא חשובות.
 
8. גלו עקביות והמשכיות (קונסיסטנטיות). לאחר שהחלטתם איך ייראו התפריטים, הקישורים, הטקסטים, הכותרות הראשיות והמשניות, הצבעים ומבנה העמוד, שמרו על אחידות בין כל עמודי האתר. לא תרצו שגולשי האתר יחשבו שהגיעו לאתר אחר בעת הקלקה על אחד מהלינקים.
 
9. היזהרו מ"פיתויי הפלאש". פלאש הינה תוכנה מדהימה. אך כמו בכל יישום, יש לדעת את מגבלותיו. אתר שבנוי בפלאש איננו קריא על-ידי מנועי החיפוש. השתמשו בפלאש במינונים הנכונים. בעיה נוספת של אתרי פלאש, היא מגבלות עדכון התוכן. אתר פלאש ניתן לעדכון ושינוי רק על-ידי מקצועני פלאש ואינו מופיע במכשירי IOS
 
10. אפשרות נגישה ליצירת קשר. זכרו, גולש שהגיע לאתרכם ויצר עמכם קשר, זו ההצלחה לשמה נבנה האתר. אל תקשו על הגולשים לתת לכם פידבקים (אפילו אם הם לא תמיד חיוביים).
 
11.  להעתיק קונספט זה עדיין חוקי. מדי פעם אנו רואים אתר אינטרנט שמעלה בנו רגשי קנאה: "הייתי רוצה כזה אתר". אמצו לכם מודל והוציאו ממנו את הדברים הטובים. בתחילת כל מלאכת עיצוב, אני דורשת מכל לקוח כיוון, על-ידי בחירת אתר אחד עד שלושה שמוצאים חן בעיניו. כך עבודתי תוכל להיות מדויקת יותר.
 
ולסיכום: קרוב לוודאי שכתבה זו תאבד מדיוקה בעוד חצי שנה, זהו קסם האינטרנט.
לא מפסיק להשתנות, מתרחב ומתעדכן מיום ליום.

צור קשר

        ...שולח