נכתב ע"י: רון בן טאטא, CTO, אינמאנג'
זהו המאמר החמישי בסדרת המאמרים בנושא קידום אתרים SEO – מצוות עשה ואל תעשה בחלק זה אסקור את הפעולות שניתן לבצע בתחום שימוש נכון בקוד באתר Code usage & Visuals.
ג'וואה סקריפט – JavaScript
שימוש נכון בקוד javascript באתר לא מזיק כלל. אך כאשר נעשה בו שימוש לא נכון, כמו הצגת תוכן באמצעותו, אינדוקס האתר יכול להיפגע.
את קוד ה-javascript של העמוד, יש לאגד לקובץ JS (עדיף קובץ אחד) חיצוני – שאינו חלק מקוד העמוד אלא כלול בלבד (<script>).
ציון לפעולה: ללא השפעה
תמונות - Images
עמוד המכיל הרבה תמונות ומעט טקסט הוא בגדר חטא לקידום האתר. עמוד המכיל הרבה טקסט ומעט תמונות הוא משעמם.
התכונה ALT של תגית התמונה, נועדה לספק תיאור לתמונה. בתיאור זה ניתן להציג חלק ממילות החיפוש, אך, יש לשים לב שלא להזין מילות חיפוש לא שייכות או יותר מידי מילות חיפוש.
ציון לפעולה: טוב (בשימוש נכון)
וידיאו - Video
הצגת סרטוני וידיאו באתר הופכת פופולארית ונגישה, אך, כמו כל התכנים הלא טקסטואליים, מנועי החיפוש מתקשים לאנדקס אותם. ולכן, יש להציג את תוכן הוידיאו למנוע החיפוש על מנת שהוא יאונדקס.
ציון לפעולה:ללא השפעה
תמונות במקום טקסט
שימוש בתמונות בקישורים במקום טקסט הוא רע מאוד, במיוחד כאשר לא נעשה שימוש בתכונה ALT של התמונה.
קישורים יש להציג באמצעות טקסט בלבד. ניתן להוסיף תמונות כאשר הדבר הכרחי במיוחד.
ציון לפעולה: רע
פריימים – Frames
פריים מייצג למעשה תצוגה של עמוד אחר באותו עמוד. שימוש בפריימים רע מאוד לקידום האתר. יש להימנע משימוש בפריימים אלא אם הדבר הכרחי.
ציון לפעולה: רע מאוד
פלאש – Flash
מנועי חיפוש לא מאנדקסים את התוכן של סרטוני ומצגות פלאש (למרות שישנם ניסיונות בכיוון זה). לכן, מומלץ לעשות שימוש מועט בפלאש, ולאפשר תוכן חלופי למנועי החיפוש.
ציון לפעולה: ללא השפעה
עמוד בית פלאש – Flash Homepage
עמוד בית המכיל פלאש בלבד, ללא גרסא טקסטואלית, הינו בבחינת "התאבדות" לקידום האתר. יש להמנע מ-"מחלה" זו או לכל הפחות לאפשר גרסא חלופית אותה יכולים מנועי החיפוש לאנדקס.
ציון לפעולה: מזיק