SEO לאפליקציות אייפון .

11 דרכים לשפר את נוכחות האפליקציה שלך בחנות או איך לשרוד (ואפילו להרוויח) מבין 100,000 ישומיים אחרים

iTunes SEO  ?

 

 

בזמן כתיבת מילים אלו, מסתמן שמספר האפליקציות הולכות ומתקרבות לקו ה 100,000 ובקצב זה יעברו את המיליון בתוך מספר שנים מועט.


משמעות הדבר שמפתחים ובעלי אפליקציות צריכים להתחיל להטמיע את ה iTunes SEO על מנת להגדיל את הנוכחות, הדירוג,  ואת כמות ההורדות  של האפליקציה.


חברות שונות כגון http://www.thirdscreenlabs.com/Services/iPhone_SEO ו http://theappencypress.com/ratemyapp/כבר מתחילות להציע את שירותי ה SEO שלהן אולם לפני כן יש כמה צעדים פשוטים שניתן לעשות לבד על מנת לשפר את הנוכחות בחנות.


כרגע, החיפוש בחנות הוא בסיסי ולא מתוחכם מדי, זאת אומרת שמספר שיטות טובות וישנות אותן יישמנו בחיפוש לפני מספר שנים במחשב שלנו – עדיין יכולות להיות אפקטיביות במקרה זה. יחד עם זאת כדי למהר כי אלגוריתם החיפוש של החנות משתנה ומתפתח במהירות.


כעת, משזה נאמר, הנה 11 צעדים קטנים אך משמעותיים לשיפור הדירוג של האפליקציה שלך:


1. בדקו את ה Keywords


כמו בכל SEO גם החנות מביאה תוצאות ע"פ מילות מפתח. מכאן שכדאי להוסיף מילים אלו לתיאור והגדרות האפליקציה. 
AppStore Keywords: 
• שמות של מותגים מובילים בתחום ה iPhone  כגון חברות פיתוח שונות. 
• אתרי אינטרנט מובילים כגון, skype  facebook, myspace, youtube וכדומה. 
• "חינם" או lite, free 
• כמובן "סקס", " כיף", "לוהט"...

שפרו את רשימת ה keywords כיון שהנך מוגבל ל 225 תווים  ב keywords בחנות, כדאי לשקול אותם היטב שכן זה יהיה ההבדל בין להיות או לא.

 


2. למקסם את תאור האפליקציה (description text)


עד לא מזמן ניתן היה בתיאור האפליקציה לרשום כמעט כל keyword קשורה או לא לאפליקציה, ובכל ליהנות לתעבורה נאה. כך לדוגמא zaptap כתבו בתיאור שלהם:


  
לאחרונה אפל עוברים ביתר יסודיות על התיאורים ומכריחים מפתחים להסיר מתיאור האפליקציה מילים שאינן קשורות ליישום. השקיעו מחשבה, זה יכול לעבוד! אגב, ניתן לכתוב בעברית.


3. השתמשו ב keywords בשם האפליקציה ובשם המפתח.


בשדות אלו עדיין ניתן לפעול קצת ביתר חופשיות. לדוגמא – אם חיפשת fun  תקבל בראש התוצאות חיפוש אפליקציות בעלות שם כזה:

 


 

חשוב לסייג ולומר שאם בכוונתכם לנהל מערכת יחסים ארוכה והגונה עם אפל, לא יהיה מומלץ לנצל זאת ולקחת את כל היד. נתנו לכם אצבע – תהנו ממנה ותנהגו בחוכמה.

 

4. שם האפליקציה - השתמשו במספרים או באות א / A.


באפסטור ניתן לסנן את תוצאות החיפוש ע"פ שם ומכאן מי שיקרא לאפליקציה שלו קודם כל במספר, סביר להניח שיוצג גבוה יחסית.

 


  
סביר שאפל יעלו על זה בקרוב וישנו קצת את החוקים בנוגע למספרים אך עדיין שמות המתחילים באותיות ראשונות יוצגן ראשונות.

 

5. עידוד הדירוגים


אחד מהמרכיבים באלגוריתם החיפוש של האפסטור הוא מספר הביקורות והדירוגים. זה מעט פרדוקסלי כיון שניתן לדרג רק כשאני מעוניין למחוק את האפליקציה ומכאן רק 0.5% מהמשתמשים אכן מדרגים ועל פי רוב אלו דירוגים שליליים. אחד מהדרכים הינה לעודד את החברים והמשפחה לכתוב ולדרג את האפליקציה שלך. במקביל, ניתן לעודד דירוג האפליקציה מתוך הקוד עצמו. לדוגמא: אם משתמש טען את האפליקציה כ 15 פעם או במשך כ 30 יום (וסביר להניח שהוא יוזר מרוצה) ניתן להקפיץ לו פופ אפ עם בקשה לדרג. ישנה גם אפשרות לקנות דירוגים : http://www.fuelmyapp.com/beta/ או http://theappencypress.com/ratemyapp/

 

6. הודרת מחיר


שווה לנסות תמחור טיפה גבוה ואז להוריד אותו. שינוי זה במחיר נצפה ע"י מספר אתרים שהעוקבים אחרי שינויים מסוג זה כגוןhttp://www.148apps.com/price-drops/. ניתן גם להציע זאת כמחיר מבצע לכמה ימים ובכך לעודד יוזרים לקנות עכשיו את האפליקציה.

 

7.  אייקון אקטיבי


האייקון שלכם צריך להיות מושך. הוא החלון ראווה של איכות ורמת האפליקציה – השקיעו הו מחשבה ועיצוב. הוספת המילה sale , הנחה, מבצע וכו' הינו פוטנציאל גדול למשיכת יוזרים חדשים.

 


 

8. הכינו screenshots אטרקטיביים


גולשים בחנות אשר יתעניינו באפליקציה שלכם ויכנסו למידע נוסף, רובם יעברו במהירות על במידע ומיד יכנסו ל screenshots על מנת להתרשם מאיך שהאפליקציה נראית ועד כמה היא מושקעת. העלו את המסכים החשובים והמרשימים ביותר.


9. קנו הורדות


מן הסתם אחד המרכיבים המובילים בחיפוש אפליקציה הינו מספר ההורדות. ניתן להגדיל את התעבורה ולקנות הורדות בחברות כגוןhttp://www.admob.com/ 
בכל מקרה אם אתם מתכננים להופיע ב top 100 אפליקציות קחו בחשבון זה יעלה לכם (ולא מעט) : סביבות 2000$ ליום עבור 2500 הורדות יומיות (שזה המינימום הורדות להכנס לטבלא).

 

10. קדמו את האפליקציה


מעבר לקנית הורדות יש בידיכם כלים רבים לקידומה: הפיצו אותה ויראלית בין חברים, קולגות, השתמשו ב facebook , twitter. צלמו איך שהיא עובדת והעלו את הסרטון ל youtube  (אגב, מאד מקובל לחפש שם על האפליקציות טרם הורדתם בחנות). עניינו את האתרים המדרגים אפליקציות כגון http://www.apptism.com/ 
http://www.appvee.com/ 
http://www.appcraver.com/ 
בסופו של דבר בחרו בכל דרך לעורר "באז" סביב האפליקציה, זה יוביל לשיפור החשיפה ויוביל להורדות.

 

11. נתחו את הנתונים מהחנות


עקבו באדיקות אחר כמות הכניסות וההורדות ונסו לעקוב אחר הרגלי הגלישה של המשתמשים. ישנו חברות שונות המציעות שירותים אלו כגון http://distimo.com/ 
http://www.flurry.com/ 
http://www.pinchmedia.com/#pinchanalytics

לפרטים נוספים אודות פיתוח אפליקציות אייפון

צור קשר

        ...שולח